‹ Geri

ANKARA 0312 473 28 29 / İSTANBUL 0216 576 54 01

Hızlı Menü

ISO 10002 2014 Revizyonu Son Versiyonu Nedir Değişiklikler Farklar Yenilikler Nedir Nelerdir?

ISO 10002 2014 Revizyonu Standardının Standardın Son Versiyonu Hangi Tarihte Revize Oldu?

Hali hazırda kullanılan ISO 10002 2004 Standardı 17 Temmuz 2014 de ISO teşkilatı tarafından revize edil ve ISO 10002 2014 Revizyonu Son Versiyonu Standardı yayınlandı.

ISO 10002:2014 Revizyonu Standardında Değişiklikler Yenilikler Farklar Nedir Nelerdir ?

ISO 10002:2014 Revizyonu standardı incelendiğinde eski standarda göre çok çarpıcı bir değişiklik yenilik ve fark olmadığı göze çarpmaktadır. Madde yapısı, standardı dili, terimleri ve akışı konusunda dramatik bir değişiklik görülmemektedir. Standartların genel yaklaşım olarak 5 yılda bir yenilenmesi kuralına bağlı bir değişiklik yapıldığı düşünülmektedir.

Yapılan değişiklikler Yenilikler aşağıdaki gibidir.

ISO 10002:2014 Revizyonunda karşımıza çıkan küçük değişikler olarak; ISO 10001, ISO 10003, ISO 10004 ile ISO 10002 standardının ilişkisine yer verilmektedir.

ISO 10001 Kalite Yönetim Sistemi – Müşteri Memnuniyeti – Kuruluşlar için Davranış Kodları için Kılavuzlar

ISO 10003 Kalite Yönetim Sistemi – Müşteri Memnuniyeti- Kuruluşların dış anlaşmazlık çözümü için Kılavuzlar

ISO 10004 Kalite Yönetim Sistemi – Müşteri Memnuniyeti-İzleme ve Ölçme İçin Kılavuzlar 

ISO 10002:2014 Revizyonu Standardı İçeriği Bölümleri Maddeleri aşağıdaki gibidir.

ISO 10002:2014 MADDE YAPISI

  1. Kapsam
  2. Atıf yapılan standartlar
  3. Terim ve tarifler
  4. Rehber prensipler
    1. Genel
    2. Görünürlük
    3. Erişebilirlik
    4. Sorumluluk
    5. Objektiflik
    6. Ücretler
    7. Gizlilik
    8. Müşteri Odaklı Yaklaşım
    9. Hesap Verebilirlik
    10. Sürekli İyileştirme
  5. Şikayetleri Ele Alma Çerçevesi
    1. Taahhüt
    2. Politika
    3. Sorumluluk ve Yetki
  6. Planlama ve Tasarım
    1. Genel
    2. Hedefler
    3. Faaliyetler
    4. Kaynaklar
  7. Şikâyetleri ele alma prosesinin çalıştırılması
    1. İletişim
    2. Şikâyetin alınması
    3. Şikâyetin takip edilmesi
    4. Şikâyetin alındığının bildirilmesi
    5. Şikâyetin ilk değerlendirmesi
    6. Şikâyetlerin araştırılması
    7. Şikâyetlere cevap verme
    8. Kararın bildirilmesi
    9. Şikâyetin kapatılması
  8. Sürdürme veya iyileştirme
    1. Bilginin toplanması
    2. Şikâyetlerin analizi ve değerlendirilmesi
    3. Şikâyetleri ele alma prosesi ile ilgili memnuniyet
    4. Şikâyetleri ele alma prosesinin izlenmesi
    5. Şikâyetleri ele alma prosesinin tetkiki
    6. Şikâyetleri ele alma prosesini yönetimin gözden geçirmesi
    7. Sürekli iyileştirme

Ek A (Bilgi için) - Küçük işletmeler için kılavuzluk bilgileri

Ek B (Bilgi için) - Şikâyetçi formu

Ek C (Bilgi için) - Objektiflik

Ek D (Bilgi için) - Şikâyet takip formu

Ek E (Bilgi için) - Cevaplar

Ek F (Bilgi için) - Çözüm akış şeması

Ek G (Bilgi için) - Sürekli izleme

Ek H (Bilgi için) - Tetkik

Kaynaklar

ISO 10002:2014 Revizyonu Standardına Göre Belge Almak İçin Neler Yapmalıdır?

Hali hazırda ISO 10002: 2004 belgeleri olan firmaların 1 yıl içerisinde gözetim denetimlerinde veya yeniden belgelendirme denetimlerinde ISO 10002:2014 belgelerini almaya başlayabilirler. Tabi ki bunun için belgelendirme kuruluşlarının alt yapı olarak hazırlıklarını tamamlamaları gerekmektedir. Standardın bütününde köklü bir değişiklik olmadığı düşünülürse bu geçişin çok fazla zaman almayacağını düşünmekteyiz. En geç 2 yıl içerisinde tüm belgelendirme kuruluşlarının ISO 10002:2014 Belgesi vereceğini düşünmekteyiz.